Hľadať produkt:

article

Dehydratácia

V chlade potrebuje vaše telo viac tekutín

Už taký malý pokles ako 2 percentá pod optimálnou hladinou hydratácie znamená 20-percentný pokles výkonnosti tela. Počas zimy uvoľňuje vaše telo veľké množstvo tekutín, aj keď to nie je také viditeľné ako počas teplého letného dňa. Aby ste mohli byť aktívni, potrebujete veľké množstvo tekutín, ale rovnaké množstvo sa stráca iba samotným dýchaním, keďže sa vaše telo snaží pridať teplo a vlhkosť do suchého, chladného zimného vzduchu. Pite veľké množstvo tekutín, minimálne 4 – 5 litrov denne, najlepšie po malých množstvách (1,5 – 2 dcl), a pridávajte si do jedla trochu viac vody.

Jeden zo spôsobov, ako zistiť, či ste dostatočne hydratovaný/-á, je všimnúť si farbu vášho moču. Mal by byť veľmi jemne žltý, takmer bezfarebný. Tmavý moč signalizuje dehydratáciu. Ďalšími znakmi dehydratácie sú smäd, zvýšená srdcová frekvencia, nevoľnosť, bolesti hlavy, nechuť do jedla, letargia a svalové kŕče.

Vedeli ste, že: Keď sa vaše telo schladzuje, uvoľňuje tekutiny, to znamená, že budete mať neustále pocit, že potrebujete močiť. To nie je dobré znamenie. Je to reakcia tela, ktoré sa pokúša zaistiť, aby teplota vašich životne dôležitých orgánov neklesla, znížením prietoku krvi do periférnych častí tela, ako napr. ruky a chodidlá. Aby ste zabránili omrzlinám, pridajte na týchto častiach tela pár vrstiev oblečenia.

Aby ste obdržali svoju zásielku pred Vianocami, objednajte v rámci: 2015-12-17T15:00 Predĺžené obdobie vrátenia vianočných objednávok do 15. januára 2016 pre objednávky uskutočnené od 20. novembra do 31. decembra 2015